Sunday, 18 November 2012

berhati-hati !! tentang produk tabita yg di banned indonesia

sebelum cuti raya...aku nak menjawab persoalan yang ramai tanya mengenai tabita..

semasa berada dijakarta...aku bertanya dengan seorang pakar kulit..dan 2 doktor di sana mengenai tabita..ketiga-tiga mereka memberi jawapan yang sama...iaitu tabita mengandungi hydroquinone..kandungan hydroquinone agak tinggi pada toner dia..Kalau tabita ni clean..kenapa ibu mengandung dilarang sama sekali memakai tabita ? sebab kandungan hydroquinone ni boleh merosakkan janin kepada ibu-ibu yang kerap menghidu toner tabita...itu pun tak boleh ngerti-ngerti dong ??

 Rata2 penjual tabita semuanya jual secara online..BBM...tiada kedai yang jual tabita secara terbuka. Ada yang tanya aku betul ke harga tabita semurah itu di Indonesia ? Ok...kalian boleh google...masuk facebook...cari sahaja nama tabita yang berada dijakarata...sebab tu aku terkejut bila di KL...rata-rata tabita dijual pada harga RM 350-500. Mendengar harga yang tinggi di KL...rata-rata penjual tabita di jakarta terkejut...lumayan sehhh...yang tak menahan tu kris dayanti pun pakai tabita...apa kelas dikk kris dayanti nak pakai tabita...dia gi cucuk sana sini tegang semua..tak payah nak sakitkan muka berpedih-pedihl nak melawa punya pasal...Mula-mula memang tegang..putih..lama-lama cuba tengok...wait and see ok...

Yang tak menahan...asal beli...tak berkesan je..terus claim benda tu tiruan...inilah mentaliti para peniaga...susah nak terima hakikat produk tu sememangnya bermasalah...berhati-hatilah memilih produk belilah produk muka yg bebas hydroquinone..kerana penggunaan yg berpanjangan boleh jadi penyebab kanser kulit..harap ambil serius perkara ni buat apa muka cantik kalau dah sakit nanti menyesal kemudian tak guna....kepada pengguna/penjual tabita ni fikirkanlah....

No comments:

Post a Comment